2016/01/14

Sporta skolotājus apmāca kā skolās iedzīvināt badmintonu

Talsos norisinājies Latvijā jau trešais badmintona seminārs “Shuttle Time”, kurā sporta skolotāji tika iepazīstināti ar Pasaules badmintona federācijas īpaši izstrādāto programmu badmintona apmācīšanai skolas sporta stundās. Talsos “Shuttle Time” badmintona seminārā piedalījās 27 sporta skolotāji no Talsu pilsētas un citām Talsu novada skolām, kā arī sporta skolotāji no Dundagas, Rojas, Kuldīgas, Tukuma un Stopiņiem.

Iepriekš, 2015.gada 13.decembrī, “Shuttle Time” badmintona seminārā Preiļos tika apmācīti sporta skolotāji no Preiļiem, Līvāniem, Riebiņiem, Aglonas un Vārkavas, bet 25.oktobrī, kad Penkulē notika Latvijā pirmais “Shuttle Time” seminārs, tika apmācīti 17 skolotāji un treneri no Jēkabpils, Liepājas, Penkules, Bēnes, Dobeles, Talsiem, Valmieras, Valkas un Rīgas.

“Mūsu mērķis ir šogad sarīkot 12 šādus seminārus, aptverot visu Latviju, panākot, ka pēc iespējas vairāk Latvijas skolās skolēniem ir iespējas sporta stundās apgūt badmintona spēles elementus,” informē badmintona treneris Kristaps Pilveris, kurš Latvijas badmintona federācijā ir atbildīgs par “Shuttle Time” programmu, un ir vienīgais, kurš saņēmis Pasaules badmintona federācijas trenera sertifikātu “Shuttle Time” semināru vadīšanai.

Kristaps Pilveris precizē, ka badmintons jau šobrīd ir iekļauts Latvijas skolu sporta nodarbību programmās, jo to nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr.468 “Par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem”. Sadaļā “Sports” kā pamatprasmes sporta veidu vingrojumos un vingrinājumos sporta spēlēs minēts arī badmintons, kopā ar basketbolu, futbolu, volejbolu, handbolu, florbolu un frisbiju. 

“Lai gan oficiālajos dokumentos badmintons ir noteikts kā viena no obligātajām sporta spēlēm, tomēr prakse liecina, ka ne visās Latvijas skolās badmintons tiek apmācīts. Dažuviet pietrūkst raketes, cituviet tīkli un badmintona laukumu līnijas. Taču vēl viens bremzējošais faktors noteikti bija arī informācijas trūkums par to, kā saistoši un viegli iemācīt skolēniem badmintona spēles pamatus,” uzskata Kristaps Pilveris.

“Shuttle Time” programma sastāv no 22 nodarbībām, un katrā no tām paredzēti 4 līdz 5 vingrinājumi. Par katru no vingrinājumiem ir izveidots apraksts un video klips. “Tādējādi sporta skolotājam ir jāizlasa stundas plāns, jāapskatās pievienotie video, lai pārliecinātos, ka uzrakstītais ir pareizi izprasts, un jānovada konkrētā sporta stunda pēc šāda plāna,” precizē Kristaps Pilveris, piebilstot, ka šāds sporta skolotāja palīglīdzeklis ļoti atvieglo sporta stundas izplānošanu un novadīšanu.

“Ja skolēniem būs iespēja sporta stundā apgūt badmintona spēlēs pamatus, noteikti būs bērni, kas vēlēsies spēlēt vēl papildus, trenēties, piedalīties sacensībās, kā arī sapņot par piedalīšanos Olimpiskajās spēlēs. Tāpat ceram, ka arī starp sporta skolotājiem parādies tādi, kas veidos fakultatīvus pulciņus vai treniņu grupas,” stāsta Kristaps Pilveris. 

“Badmintons ir īpaši piemērots sporta veids mazajās skolās, jo badmintona treniņus var organizēt mazajās nestandarta izmēra sporta zāles, par arī skolas aktu zālēs. Ne katrā Latvijas apdzīvotājā vietā var nokomplektēt viena vecuma jauniešu basketbola, futbola vai florbola komandas, taču badmintonu var vienlaicīgi uz paralēli iekārtotiem laukumiem spēlēt dažādu vecumu un dzimumu pārstāvji,” skaidro Kristaps Pilveris.

„Badmintons ir sporta spēle, gluži tāpat kā teniss, volejbols, futbols, basketbols un hokejs. Spēlē ir dzinulis, kas liek cilvēkam izskrieties, kam ne vienmēr atrastu motivāciju bez sporta spēles elementa. Taču vienlaicīgi šai sporta spēlei, līdzīgi kā tenisā un volejbolā, ir priekšrocība - starp spēlētājiem ir tīkls - tādējādi nav tiešā kontakta, tāpēc šis sporta veids ir mazāk traumatisks un patīkamākā atmosfērā,” stāta Kristaps Pilveris.



_____________________________________________________________________
Preses relīzi, saskaņā ar noslēgto prakses līgumu sagatavoja
Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas
Sabiedrisko attiecību un reklāmas menedžmenta studiju programmas
4.kursa studente Anda Zaļepska 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru