2012/02/15

Lūsis kā Jēkabpils simbols izstādē „Balttour 2012” ir attaisnojies

„Izstādes “Balttour 2012” apmeklētāju pozitīvās atsauksmes apliecina, ka stenda koncepcija, izvēloties lūsi kā simbolu, bija ļoti veiksmīga. Trāpīgi tika izvēlēts arī stenda nosaukums - „Pa lūša pēdām uz Jēkabpili”. Jēkabpils stends citu vidū izcēlās ar skaidru identitāti, kas piesaistīja apmeklētāju uzmanību,” stāsta Jēkabpils tūrisma organizatore Laura Afanasjeva. 


Atzinību par Jēkabpils stendu klātienē izteica arī vairāki Latvijas tūrisma profesionāļi un žurnālisti. Piemēram, Benita Zaretoka no portāla TravelNews.com par Jēkabpils stendu izteica īpašu atzinību un gandarījumu, jo “Jēkabpils pilsētai ir izdevies atrast zīmīgu elementu ar kuru apvienot tūrisma piedāvājumu”. To, ka lūsis jau ir gatavs produkts un to jāturpina iedzīvināt uzsvēra arī specializētā izdevuma “HoReCa” direktorts Andris Dzenis, kurš Balttour 2012 laikā īpašā ceremonijā saņēma balvu kā Gada cilvēks tūrismā 2011.gadā. 

Jau iepriekš arī par lūša Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Armands Slokenbergs lūša izmantošanu vērtēja kā ļoti radošu un drosmīgu risinājumu, kas var piesaistīt potenciālo pilsētas viesu uzmanību. “Jēkabpils atrodas unikālā vietā, stratēģisku Latvijas lielceļu krustpunktā, un šobrīd šo iespēju ir vien prasmīgi jāizmanto, novirzot garāmbraucējus paviesoties pilsētā,” norādīja Armands Slokenbergs. 

„Cik jaukas pēdiņas!” - šādu komentāru no stenda apmeklētājiem par stenda grīdas seguma – bruģa ar iestrādātām metāla lūša pēdiņu nospiedumiem - nācās dzirdēt ne reizi vien. Šovasar šīs pēdiņas tiks iemītas Jēkabpils Vecpilsētas laukumā, kur mīt metāla lūša skulptūra. 

Laura Afanasjeva atceras, ka Jēkabpils stendā izgaismotais lūša attēls ir ļoti uzrunājis izstādes apmeklētājus, tai skaitā ģimenes un bērnus. Bērni daudz fotografējās uz lūša fona, labprāt piedalījās radošajā darbnīcā, izgatavojot lūša maskas. 

Kāda sieviete, pienākot pie stenda, lepni stāstīja, ka viņai mājas dzīvojot īpašas šķirnes kaķis – Norvēģijas meža kaķis, kas ir ļoti līdzīgs lūsim un aicināja arī pilsētai apdomāt iespēju kaķu saimes papildināšanai. 

Laura Afanasjeva atceras kādu bērnu, kurš saņemot lūša masku, saviļņots teica: „Mamm, man taču uzvārds ir Lūsis!”. Bet kāds pāris lūdza tos nofotografēt pie lūša foto, jo arī viņi nes Lūša uzvārdu. “Domāju, kas tas ir stimuls mums padomāt, kā īpaši uzrunāt un iesaistīt visus Latvijas Lūšus, Lūsīšus un Lūsēnus. Tas taču ir visnotaļ populārs uzvārds, un starp šiem cilvēkiem ir arī daudzi Latvijā pazīstami un mīlēti cilvēki,” norāda Laura Afanasjeva.

„Jēkabpils tūrisma centrs turpinās diskusiju ar Jēkabpils uzņēmējiem, lai lūša tēlu iedzīvinātu pilsētā. Izstādes laikā mēs vēl vairāk nostiprinājām pārliecību, ka lūsis ir saprotams un autentisks elements, kas var veicināt sekmīgu Jēkabpils tūrisma tēla veidošanos. Jau šobrīd ir uzņēmēji, kas jau tuvākajā laikā plāno šo elementu izmantot arī savā uzņēmējdarbībā. Taču vienlaicīgi mēs aicināsim arī citus aktīvi līdzdarboties, jo tikai tad, ja lūsis patiesi iedzīvosies Jēkabpilī, tas būs saistošs un interesants arī pilsētas viesiem” rezumē Laura Afanasjeva.

Jēkabpils tūrisma organizatore Laura Afanasjeva "Balttour 2012" stendā 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru